Inzicht in wat je doet en moet doen

Je hebt een doel voor ogen. Je onderneemt vervolgens actie om dat doel te bereiken. Het is belangrijk dat je inzicht krijgt wat de resultaten van je acties zijn. Zodat je weet wat wel en niet werkt. Zonder je webstatistieken en andere informatiebronnen is het besturen van je bedrijf te vergelijken met het rijden in een auto waarvan de voorruit beslagen is en je alleen via de achteruitkijkspiegel kan zien waar je bent en naar toe gaat. Google Analytics en Klipfolio zijn twee handige hulpmiddelen om je je broodnodige inzicht te verschaffen.

Google Analytics

Er zijn veel webstatistische programma’s. En als je genoeg budget hebt, kan je van alles aanschaffen. Maar als je niet veel budget hebt, dan kom je met het gratis Google Analytics al heel ver. De standaard rapportages geven je al aardig wat inzicht, maar het meeste haal je uit Google Analytics door aangepaste rapporten op te stellen. Ik kan je daarmee helpen. Je kan Google Analytics ook helemaal aan mij uit besteden. Dan lever ik je de inzichten zodat jij de besluiten kan nemen.

Task Analytics

Waar Google Analytics inzicht geeft wat iemand op je website doet, geeft Task Analytics waarom iemand naar je website komt. Hierdoor kan je je website veel krachtiger en daardoor ook winstgevender maken. Task Analytics trackt en visualiseert wat je bezoekers en klanten willen doen. Bezoekers komen met een reden naar je website. Ze willen één of meerdere taken uitvoeren. Slaagt jouw website erin om je bezoekers te laten doen wat ze willen doen? Met Task Analytics kom je daar achter. En kan je er ook wat aan doen.

Met Task Analytics krijg je niet alleen inzicht hoe je je website kan optimaliseren, maar krijg je ook inzicht of je bedrijfsdoelen wel overeenkomen met de behoeften van je klanten. Dit is mooi verbeeld in onderstaand plaatje. Rode bolletjes zijn taken die niet goed uitgevoerd kunnen worden, oranje bolletjes zijn taken die beter kunnen en de groene bolletjes zijn taken die men goed kan uitvoeren. De blauwe bolletjes zijn bedrijfsdoelstellingen waar je klanten niet in zijn geïnteresseerd. Dankzij Task Analytics krijg je strategisch inzicht in je bedrijf en je relatie met je klanten.

Lees meer over Task Analytics.

 

Klipfolio

Wil je niet alleen inzicht hebben in je webstatistieken, maar ook in je AdWords resultaten en uitgaven, of je sociale-media-activiteiten? Je wil deze inzichten overzichtelijk bij elkaar en zoveel mogelijk in real-time? Dan wil je een dashboard hebben. Klipfolio levert zo’n dashboard. Het is een uiterst veelzijdig online programma waar je vele informatiebronnen aan elkaar kan koppelen. Je kan ook de presentatie van al die informatie ook aanpassen naar je eigen wensen. Die presentatie kan je tonen op je beeldscherm, TV-monitor of mobiele telefoon of tablet.

Maar het is niet eenvoudig om alles in te richten. Daar kan ik je wel bij helpen. Ik kan Klipfolio (fasegewijs) voor je inrichten, zodat je daarna zelf mee aan de slag kan. Maar als je daar geen tijd voor hebt, kan ik je ook periodiek de nodige inzichten verschaffen aan de hand van de Klipfolio-rapporten.

O.a. deze informatiebronnen kan je aan je Klipfolio dashboard koppelen:

Op zoek naar inzicht?

Meer weten over Task Analytics, Google Analytics, Klipfolio en Sproutsocial voor je organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met me op.
Vul onderstaand formulier in of bel 033-3011738.

Statistieken & monitoring aanvraag
Voornaam
Achternaam
Wat gebeurt met je info? Lees mijn privacybeleid.
Bezig met versturen
  • Facebook
  • MailChimp
  • Google Analytics
  • Google AdWords
  • Salesforce
  • Twitter
  • Excel
  • Google spreadsheet
  • Dropbox
  • Google Drive

Sproutsocial

Ben je actief bezig op sociale media? Dan is Sproutsocial wel een handige sociale-mediabeheer- en  monitoringtool. Je kan berichten voor Twitter, LinkedIn, Facebook en Google+ opstellen en inplannen, zodat je je berichten vanuit één dashboard kan regelen. Ook superhandig om accounts van anderen te ontdekken en te volgen. Een feature die ik veelvuldig gebruik, is de smartsearch-functie. Door relevante zoektermen in te voeren, vind je de tweets die over dat onderwerp gaan. Tot slot krijg je overzichtelijke rapporten waarmee je de ontwikkelingen van je sociale-media-accounts kan volgen.

Met al die inzichten heb je meer grip op je sociale-media-activiteiten. Ik kan je helpen bij het inrichten, toepassen en beheren van je Sproutsocial-account.

Hulp nodig met je digitale marketing?

Behalve met je statistieken en monitoring kan ik je ook helpen met je klantgerichte website, je Google AdWords, LinkedIn Ads & Facebook Ads campagnes, je social media marketing, je landingspagina marketingcampagnes en met het bedenken, uitwerken en vermarkten van je marketingconcepten.

Mockup credit: Tech and All