Focus op het resultaat

Soms is je corporate website niet het juiste medium om het verhaal van je product of dienst te vertellen. Je wilt je publiek niet teveel afleiden of je website niet teveel belasten. Dan heb je een microsite of landingspagina nodig. Want je wilt niet bij betaalde advertentiecampagnes zoals met Google AdWords, LinkedIn en Facebook Ads dat je (duur?) betaalde bezoeker door het aanklikken van andere linkjes van je pagina verdwijnt. De bezoeker moet de juiste actie op jouw landingspagina uitvoeren. Focussen dus.

Het draait allemaal om conversie

Alles draait om de gewenste actie van je bezoeker. Hij moet:

  • aanmelden voor een dienst
  • inschrijven op een mailinglijst
  • contactgegevens achterlaten voor een afspraak
  • whitepaper, brochure, PDF downloaden
  • bellen

Het maken van je landingspagina moet daar op afgestemd zijn. Al het andere is ballast.

Unbounce

Ik maak je landingspagina in het online landingspaginaplatform Unbounce. Uiteraard kan de landingspagina ook gemaakt worden in je huidige website-omgeving. Maar toch adviseer ik om je landingspagina in Unbounce te doen. Zeker bij het begin van je marketingcampagne is het handig.

De voordelen van Unbounce zijn:

  • Snellere oplevering. Je eigen IT-afdeling of websitebouwer hoeft er niet bij betrokken te worden. Je slaat die over en wint daardoor veel aan tijd.
  • Niet afhankelijk van IT. Terwijl we druk bezig zijn met het maken en continue aanpassen van de landingspagina’s, zijn we niet afhankelijk van IT om de aanpassingen door te voeren.
  • Integratie met CRM- en E-mailplatformen. Het is eenvoudig om bijvoorbeeld bezoekers die hun e-mailadres hebben achtergelaten automatisch een e-mailbericht te versturen vanuit MailChimp.
  • Eenvoudig A/B-testen en experimenteren. Door continu de landingspagina te fine-tunen, zullen de conversies toenemen.

Wanneer een landingspagina naar tevredenheid converteert, kan je er voor kiezen om de landingspagina na te bouwen in je eigen website-omgeving. Je IT-afdeling of websitebouwer kan dan zonder stress en onnodig tijdverlies de landingspagina nabouwen.

Goede landingspagina voor je marketingactie nodig?

Meer weten over het inzetten van landingspagina’s voor het vermarkten van je producten en diensten? Neem vrijblijvend contact met me op.
Vul onderstaand formulier in of bel 033-3011738.

Landingspagina aanvraag
Voornaam
Achternaam
Wat gebeurt met je info? Lees mijn privacybeleid.
Bezig met versturen

Hulp nodig met je digitale marketing?

Behalve met je landingspagina marketingcampagnes kan ik je ook helpen met je klantgerichte website, je Google AdWords, LinkedIn Ads & Facebook Ads campagnes, je social media marketing, je Google Analytics en met het bedenken, uitwerken en vermarkten van je marketingconcepten.

Mockup credit: Balázs Szarka