Soms moet je aandacht kopen

Je wilt het liefst hoog in Google komen, want het verkrijgen van bezoekers via organisch zoeken is het mooiste wat er is. Je hebt iemand die op zoek is naar een oplossing van zijn probleem of een antwoord op zijn vraag en die komt bij jou terecht. Bovendien kost die bezoeker je dan geen geld. 

Ook mooi is het krijgen van bezoekers via de sociale media zoals LinkedIn en Facebook. Als je veel volgers hebt, kan je je boodschap verspreiden onder veel mensen. Personen die potentiële klanten zijn.

Maar als je geen hoge posities in Google hebt, niet zo veel volgers hebt, net bent begonnen met je bedrijf, je product of dienst, dan zal je aandacht moeten kopen.

Google AdWords

Helaas is het verkrijgen van een top-positie in Google erg moeilijk. Als je SEO goed is ingeregeld kan je een hoge positie bij bepaalde niche zoekwoorden behaald hebben. Maar als je gevonden wil worden op andere voor jou belangrijke zoekwoorden, dan is het alternatief om tekstadvertenties in Google te plaatsen. Via Google AdWords kan je dan adverteren op diverse zoekwoorden. Middels een biedsysteem kan je een positie kopen in de zoekresultaten van de zoekwoorden waar je graag op gevonden wil worden. Hoe hoger je bod des te hoger je positie kan zijn. Kan. Want er spelen vele andere factoren mee. AdWords kan je veel bezoekers en marktonderzoekinformatie opleveren, maar dan moet je wel weten hoe je AdWords inzet. Verkeerd gebruik kan je veel geld kosten en veel frustraties opleveren.

Ik kan je helpen met AdWords door:

  • je AdWords account in te richten
  • advertentiegroepen aan te maken gebaseerd op de voor jou belangrijkste zoekwoorden
  • advertenties te maken

Daarbij verbeter ik voortdurend je campagne door:

  • je advertenties te testen
  • relevante zoekwoorden toe te voegen
  • ongewenste zoekwoorden te verwijderen
  • je bod per zoekwoord aan te passen
  • je budget per campagne aan te passen

Ook direct resultaten zien door online adverteren?

Neem dan vrijblijvend contact met me op. Dan bespreken we hoe we je advertentiecampagnes kunnen realiseren. Vul onderstaand formulier in of bel 033-3011738.

Google AdWords, LinkedIn & Facebook Ads aanvraag
Voornaam
Achternaam
Wat gebeurt met je info? Lees mijn privacybeleid.
Bezig met versturen

LinkedIn Ads

Lever je producten of diensten aan de zakelijke markt, dan is het adverteren in LinkedIn een interessante optie. Je kan met LinkedIn Ads gericht targeten op je B2B-doelgroep. Aan de hand van demografische gegevens en bedrijfskenmerken kan je een publiek voor je advertenties samenstellen en je advertenties op afstemmen. Een andere manier om je doelgroep te vormen is te selecteren op interesses – welke LinkedIn Groepen vindt je doelgroep interessant?

Het adverteren met informatie (‘download nu gratis rapport over…”) werkt beter dan simpelweg iets te verkopen. Zoals het vaak het geval is, is men wel bereid om naar je te luisteren als je iets interessants te bieden hebt, maar de traditionele marketing of salesboodschap wordt steeds vaker genegeerd. Dat negeren zie je dan terug in een erg lage Click-Trhough-Rate (CTR). Bij LinkedIn Ads is die CTR al erg laag. Met een CTR van 0,025% doe je het al redelijk goed. Je krijgt meer betrokkenheid als je informatieve status-updates als advertenties gaat inzetten. Dit betekent dan wel dat je actief moet zijn met je LinkedIn Bedrijfspagina.

Kortom, bij succesvol adverteren in LinkedIn komt wel wat bij kijken. Ik kan je daarbij helpen. Zowel bij het maken en uitvoeren van je LinkedIn Ads-campagnes als ook bij het aanmaken en beheren van je LinkedIn bedrijfspagina, zodat die beiden goed op elkaar zijn afgestemd voor het beste resultaat.

Facebook Ads

Heb je producten of diensten die gericht zijn op consumenten, dan kan adverteren in Facebook interessant zijn. Net als LinkedIn kan je hier je doelgroep samenstellen aan de hand van demografische gegevens en/of interesses. Je kan adverteren met tekstadvertenties en status-updates. Deze laatsten zijn interessant omdat je advertentie in de tijdlijn van je doelgroep komt. Maar dan moet je wel je advertentie aan je Facebook pagina koppelen. Dat betekent dat je actief bezig moet zijn met je Facebook bedrijfspagina. Ook hier geldt weer dat je de meeste betrokkenheid krijgt als je informatieve of entertainende berichten deelt met je doelgroep. Hoe minder je advertentie op een traditionele advertentie lijkt, des te beter. Interessant is dat je tegenwoordig via Facebook ook kan adverteren op Instagram. Als je een jonge doelgroep hebt, is adverteren op Instagram zeker het overwegen waard.

Net als bij LinkedIn Ads vergt het opzetten en onderhouden van Facebook Ads een continue betrokkenheid van jouw zijde. Heb je de tijd en de mensen hiervoor? Ik kan je net als bij AdWords en LinkedIn Ads je helpen met je Facebook Ads campagne. Daarbij kan ik ook de zorg van het aanmaken en onderhouden van je Facebook pagina uit handen nemen, zodat ik de Facebook Ads en je Facebook pagina optimaal op elkaar kan afstemmen.

Hulp nodig met je digitale marketing?

Behalve met je Google AdWords, LinkedIn Ads & Facebook Ads campagnes kan ik je ook helpen met je klantgerichte website, je landingspagina marketingcampagnes, je social media marketing, je Google Analytics en met het bedenken en vermarkten van je marketingconcepten.

Mockup credit: Atif Aziz